בנק חלב אם 

ישנה הסכמה נרחבת שחלב אם הוא המזון הטבעי והטוב ביותר עבור התינוק. יחד עם זאת ההנקה, מסתבר, איננה דבר פשוט, ואמהות רבות אינן יכולות, מסיבות שונות, להניק את תינוקיהן. בימינו ישנם תחליפים המבוססים על חלב פרה או סויה, אשר קרובים מאוד לחלב האם מבחינת תרכובת החומרים שלהם. תינוקות רבים הניזונים מתמ"ל (תרכובת מזון לתינוקות) גדלים להיות ילדים בריאים לכל דבר, אך יש תינוקות הרגישים לתמ"ל וזקוקים לחלב אם.

מסיבה זו נוסדו בעולם, וגם בישראל, בנקי חלב אם. יוזמות המאפשרות לנשים לתרום את עודפי החלב עבור תינוקות של נשים שאינן יכולות להניק.

בנק חלב האם של מגן דוד אדום: (קישור)
הוקם בשנת 2019 - הבנק מתעדף מתן תרומות לפגים ולתינוקות מאושפזים אך גם הורים לשאר התינוקות יכולים להגיש בקשה דרך רופא ילדים. כל תרומות החלב בבנק של מד"א נבדקות כדי לוודא שתסופקנה רק תרומות באיכות גבוהה.
 
 
מאמילק - בנק חלב אם קהילתי: (קישור)
הוקם ב-2011. זהו אתר אינטרנט המאפשר לאמהות מניקות לתרום את עודפי החלב שלהן, להורים הזקוקים לתרומות חלב אם.
הפרויקט הוקם מתוך אמונה בערכי נתינה ועזרה הדדית על ידי זוג הורים, אשר בנם הבכור סבל משימוש בתמ"ל, ולאחר מרדף ארוך ומייגע אחר תרומות חלב אם, החליטו להקים בנק תרומת חלב אם שישרת את הקהילה.  
אתר מאמילק קורא לכל האימהות, אשר יכולות לתרום מעצמן למען ילדיהם של אחרים
אתר מאמילק ממליץ לכל האימהות אשר חוששות לקבל תרומת חלב לעיין באתר ובקישורים הרלוונטיים, ולקבל מידע על חשיבותו של חלב אם ועל התועלות והסיכונים בקבלת תרומת חלב אם לעומת השימוש בתרכובת מזון לתינוקות. 
כמו כן מומלץ לשוחח עם אחת התורמות באתר. פגישה פנים אל פנים או אפילו שיחת טלפון יכולות לסייע לכן להכיר טוב יותר את התורמת ולהתמודד בקלות רבה יותר עם החששות הטבעיים העולים בכן. בנוסף, ניתן לשאול את התורמת אם יש ברשותה מסמכים רפואיים המעידים על מצבה הבריאותי, ואף לבקש ממנה לערוך בדיקות רפואיות בקופת החולים הקרובה, תופתענה לגלות שרבות מהתורמות תגלנה הבנה ותסכמנה לעשות זאת עבורכן.




 



נשלח ע"י שלח לחמך - מערכת הפצת הטוב של פרויקט אגורה